Bilindiği üzere, ülkemizin de taraf olduğu Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) 1974 Denizde Can Emniyeti Uluslararası Sözleşmesi (SOLAS) Bölüm VI/A Kural 2 gereğince, gemilere yüklenecek dolu konteynerlerin brüt ağırlıklarının yükleten tarafından tespit edilerek doğrulanması 01.07.2016 tarihi itibari ile zorunlu hale getirilmiştir.
Söz konusu SOLAS kuralının ülkemizdeki uygulamaları, 01.06.2016 tarihinde Bakan Olur'u ile yayınlanan "Denizyoluyla Taşınacak Dolu Konteynerlerin Brüt Ağırlıklarının Tespiti ve Bildirimi Hakkında Yönerge" ile başlamış, ihtiyaçlar doğrultusunda 15.01.2021 tarih ve 2733 sayılı Bakan Olur'u revize edilen Yönerge hükümleri gereğince devam etmektedir.
Mevcut Yönergenin uygulanmasına yönelik, Bakanlığımıza intikal eden görüş, öneri, ihtiyaç ve talepler göz önüne alınarak uygulamaların etkin ve amaca uygun gerçekleşmesini teminen, tartım esnasında konteynere ve yüklendiği araca ait tüm bilgilerin (CSC emniyet plakası, araç plakası ve vb. nin) okunabilir şekilde ön ve arka yönden çekilen, üzerinde tartım saati, tartım tarihi ve konum bilgisinin yer alacağı 1'er MB’lık 2 fotoğrafın DBA belgesinde yer alması için DBA Bilgi Sisteminde düzenleme yapılmıştır.
24.02.2025 tarihi itibari ile DBA Bilgi Sistemi fotoğraflı belge oluşturma test ortamı açılmış olup 20.05.2025 tarihine kadar DBA belgeleri fotoğraflı veya fotoğrafsız düzenlenebilecektir. 20.05.2025 tarihi sonrası resimli olmayan DBA belgesi düzenlenemeyecek ve kıyı tesislerince kabul edilmeyecektir. Güncellenen DBA Kurum Entegrasyonu Teknik Tasarım Dokümantasyonu (Versiyon4)'e Genel Müdürlüğümüz web sayfasında yer alan "Online İşlemler / Denizyolu Yük Taşımacılığı" seçeneğinden ulaşılabilecektir.