Logo

ÜCRETLERE İLİŞKİN ÖRNEKLER

 

Örnek-1:

Yabancı bir ülke limanından, bir Türk limanına boş olarak, %51 Oranında Transit Yük yüklemek amacıyla gelen bir kuruyük gemisi

 (Tonaj: 24.500 GT, Cinsi: Kuruyük, Tehlikeli Yük: Yok, Bayrak: Yabancı)

 

Yanaşma ücret hesapları (Diğer Gemiler Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 1955 USD

Römorkörcülük: 1703 USD x 2 Römorkör = 3406 USD

 

Kalkış ücret hesapları (Transit Yük Gemisi Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 1113 USD

Römorkörcülük: 979 USD x 2 Römorkör = 1958 USD

 

 

Örnek-2:

Yabancı bir ülke limanından bir Türk limanına gelerek %51’i transit olmak üzere yükünün tamamını tahliye edip boş olarak kalkan bir liner konteyner gemisi

 (Tonaj: 24.500 GT, Cinsi: Konteyner, Tehlikeli Yük: Varışta Var, Bayrak: Yabancı)

 

Yanaşma ücret hesapları (Transit Yük Gemisi Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 1113 USD x 1,2 (Tehlikeli Yük artırımı) = 1335,6 USD

Römorkörcülük: 979 USD x 2 Römorkör = 1958 USD x 1,2 (Tehlikeli Yük artırımı) = 2349,6 USD

 

Kalkış ücret hesapları (Liner Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 1659 USD

Römorkörcülük: 1464 USD x 2 Römorkör = 2928 USD

 

     

 

Örnek-3:

Türk limanından başka bir Türk limanına boş olarak, tehlikeli yük yüklemek amacıyla gelen ve yabancı bir limana gidecek bir akaryakıt tankeri

 (Tonaj: 4.500 GT, Cinsi: Akaryakıt Tankeri, Tehlikeli Yük: Kalkışta Var, Bayrak: Türkiye)

 

Yanaşma ücret hesapları (Kabotaj sütunu uygulanır.):

Kılavuzluk ücreti: 155 USD (%30 Tehlikeli Yük artırımı) = 201,5 USD

Römorkörcülük: 183 USD (%30 Tehlikeli Yük artırımı) = 237,9 USD

***24 saat önce alınmış, tehlikeli gazlardan arındırıldığına dair “Gasfree Sertifikası” varsa tehlikeli yük artırımı uygulanmaz.

 

Kalkış ücret hesapları (Diğer Gemiler Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 475 USD x 1,1 (%30 Tehlikeli Yük artırımı - %20 Türk Bayrak indirimi) = 522,5 USD

Römorkörcülük: 543 USD x 1,1 (%30 Tehlikeli Yük artırımı - %20 Türk Bayrak indirimi) = 597,3 USD

 

 

Örnek-4:

Yabancı bir ülke limanından bir Türk limanına gelerek, %51’i transit (Konteyner) olmak üzere yükünün tamamını tahliye edip yükleme yapmadan Türk limanına gitmek üzere kalkan bir liner konteyner gemisi

 (Tonaj: 24.500 GT, Cinsi: Konteyner, Tehlikeli Yük: Yok, Bayrak: Türkiye)

 

Yanaşma ücret hesapları (Transit Yük Gemisi Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 1113 USD x 0,8 (Türk bayrak indirimi) = 890,4 USD

Römorkörcülük: 979 USD x 2 Römorkör = 1958 USD x 0,8 (Türk bayrak indirimi) = 1566,4 USD

 

Kalkış ücret hesapları (Kabotaj Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 615 USD

Römorkörcülük: 603 USD x 2 Römorkör = 1206 USD

 

 

 

Örnek-5:

Yabancı bir ülke limanından, bir Türk limanına boş olarak gelen ve Yönerge’de tehlikeli yük olarak tanımlanan konteyneri yükleyerek Türk limanına gitmek üzere kalkan bir liner konteyner gemisi

 (Tonaj: 24.500 GT, Cinsi: Konteyner, Tehlikeli Yük: Kalkışta var, Bayrak: Türkiye)

 

Yanaşma ücret hesapları (Liner Konteyner Gemisi Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 1659 USD x 0,8 (Türk bayrak indirimi) = 1327,2 USD

Römorkörcülük: 1464 USD x 2 Römorkör = 2928 USD x 0,8 (Türk bayrak indirimi) = 2342,4 USD

 

Kalkış ücret hesapları (Kabotaj Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 615 USD x 1,2 (Tehlikeli yük artırımı) = 738 USD

Römorkörcülük: 603 USD x 2 Römorkör = 1206 USD x 1,2 (Tehlikeli yük artırımı) = 1447,2 USD

 



Örnek-6:

Yabancı bir ülke limanından, bir Türk limanına gelerek, %51’i transit (Konteyner) olmak üzere yükünün tamamını tahliye edip, % 51’i transit (Konteyner) olmak üzere yükleme yaparak Yabancı bir limana gitmek üzere kalkan bir liner konteyner gemisi

 (Tonaj: 24.500 GT, Cinsi: Konteyner, Tehlikeli Yük: Yok, Bayrak: Yabancı)

 

Yanaşma ücret hesapları (Transit Yük Gemisi Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 1113 USD

Römorkörcülük: 979 USD x 2 Römorkör = 1958 USD

 

Kalkış ücret hesapları (Transit Yük Gemisi Sütunu uygulanır):

Kılavuzluk ücreti: 1113 USD

Römorkörcülük: 979 USD x 2 Römorkör = 1958 USD

 



Örnek-7:

         Yabancı bir ülke limanından yabancı bayrak ile gelip kalkışta Türk Bayrağına geçerek Türk limanına gidecek bir gemi

Yanaşma-Kalkış palamar ücret hesapları

(Yanaşmada; Diğer Gemiler Sütunu / 2) + (Kalkışta; Kabotaj Sütunu / 2) olarak tek kalem uygulanır.